Ekonomi

BYD’nin kârı 2023 sonundan bu yana en hızlı artışını gördü

Çinli elektrikli araç üreticisi BYD, ikinci çeyrekte net kârında önemli bir artış kaydederek %32,8’lik bir yükselişle 9,1 milyar yuan (1,3 milyar dolar) seviyesine ulaştığını bildirdi. Bu, şirketin 2023 sonundan bu yana en hızlı kâr artışı olarak kayıtlara geçti. Bu artış, dünyanın en büyük otomobil pazarı olan Çin’de yüksek fiyatlı ürünlere yönelik harcamalarda genel bir yavaşlama yaşanırken gerçekleşti.Şirketin geliri de yıllık bazda %25,9 artarak 176,2 milyar yuana ulaştı. Bu bilgi, bugün yapılan bir borsa açıklamasında paylaşıldı.Yılın ilk yarısında, BYD’nin net kârı %24,4 artarak 13,6 milyar yuana yükseldi. BYD’nin başarısındaki kilit faktör, dikey entegrasyon stratejisinden kaynaklanan elektrikli ve plug-in hibrit araç sektöründeki hakimiyeti oldu. Şirketin kendi ürettiği bataryaları kullanması, bu yaklaşımın temel taşı olarak öne çıktı.Rekabet ortamında BYD, yılın ilk yedi ayında Volkswagen’in Çin’deki iki ortak girişiminin toplam satışlarını %14,5 oranında geçti. Counterpoint Research, BYD’nin 2024 yılında Tesla’yı geçerek %17,7’lik bir pazar payıyla dünyanın en büyük elektrikli araç satıcısı olabileceğini öngörüyor. Bu tahmine göre Tesla’nın pazar payı %17,2 olarak belirtiliyor.BYD, pazar liderliğini sağlamlaştırmak için popüler Dynasty ve Ocean serisi elektrikli araçlarında önemli indirimler sunuyor. Bu çabalar, şirketin Çin’in yeni enerji araçları pazarında üçte birden fazla pay elde etmesine katkıda bulundu.Küresel hedeflerini ilerletmek adına BYD, Avrupa ve Meksika’da üretim planları da dahil olmak üzere uluslararası varlığını genişletiyor. Ancak şirket, Çin’den Avrupa Birliği ülkelerine elektrikli araç ihracatında %17’lik bir gümrük vergisiyle karşı karşıya.Uluslararası satışlar açısından BYD, denizaşırı sevkiyatlarını neredeyse ikiye katladı ve bu sevkiyatlar yılın ilk yedi ayında toplam araç satışlarının %11,9’unu oluşturdu. Bu rakam, Reuters’in BYD’nin aylık satış verilerini kullanarak yaptığı hesaplamalara dayanıyor.Şirketin güçlü performansı ve stratejik hamleleri, AB’ye ihracatla ilgili ek maliyetlere ve mevcut ekonomik zorluklara rağmen, onu küresel elektrikli araç pazarında güçlü bir oyuncu olarak konumlandırıyor.Reuters bu habere katkıda bulunmuştur.

Bu makale yapay zekanın desteğiyle oluşturulmuş, çevrilmiş ve bir editör tarafından incelenmiştir. Daha fazla bilgi için Şart ve Koşullar bölümümüze bakın.

habergaziosmanpasa.com.tr

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

-
Başa dön tuşu
istanbul escort
istanbul escort
istanbul escort